Contacteer ons: +32 499 980 341 | +32 475 782 493 | info@socrato.be

"Socrato biedt een waaier aan flexibele diensten aan ter ondersteuning van jouw organisatie."
In een snel veranderende wereld is jouw organisatie aanpassen aan gewijzigde omstandigheden één van de factoren tot succes. Socrato helpt je met erkende expertise om snel te schakelen.
Dankzij een zeer uitgebreid netwerk van zelfstandige ervaren managers, kunnen we jou via het Socrato platform van dienst zijn. Wij zorgen voor advies op maat van jouw bedrijf en werken desgewenst mee aan de volledige uitvoering van de voorgestelde aanpak.
Samenwerken met Socrato houdt voor jouw organisatie onder meer volgende voordelen in:
-
Naast onze eigen expertise, doen we beroep op freelance specialisten, die ruime ervaring hebben met de opdracht waarvoor ze worden gecontacteerd. Dit zijn ervaren managers met sterke voeling voor de situatie en leefwereld van kleine en middelgrote ondernemingen in Vlaanderen.
-
Door enkel gebruik te maken van expertise op het moment dat ze nodig is, vermijden we onnodige overheadkosten. Je betaalt enkel voor daadwerkelijk gepresteerde diensten.
-
Door hun bewezen expertise bij tientallen Vlaamse bedrijven, kunnen onze experten een objectieve vergelijking maken tussen jouw organisatie en de markt.
-
Socrato houdt van een no-nonsense aanpak in volle transparantie. We kiezen voor open communicatie bij elke stap van het proces.
-
Beschik je over bestaande partners voor bijvoorbeeld marketing? Geen probleem, wij kunnen perfect met hen samenwerken.
Dit kunnen we voor je doen:
Analyse en advies:
-
Volledige scan van uw onderneming, mét een plan van aanpak.
-
Opzetten van een strategie voor het hele bedrijf of voor onderdelen, bijvoorbeeld marketing.
-
Herstructurering en/of integratie.
-
Change management en crisis management.
-
Business development: lanceren nieuwe producten en diensten, aanboren nieuwe markten.
-
...
Uitvoering (na analyse):
-
Optimalisatie van verkoopmarges.
-
Employer branding en recruitment van alle soorten profielen.
-
Quality management voor productieprocessen.
-
Inzetten van interim managers, tijdelijke versterking op management niveau.
-
Opleiding en begeleiding van de eigen bedrijfsmedewerkers.
-
...

Hoe gaan we tewerk?
Onze aanpak begint steeds met een grondige analyse, op basis van een intake gesprek. Dit kan een scan zijn van het volledige bedrijf en de activiteiten, maar ook van een aantal aspecten, zoals bijvoorbeeld een analyse van de processen of optimalisering van de marketingactiviteiten.
Na het uitvoeren van deze scan, wordt in samenspraak een plan van aanpak opgesteld. Na goedkeuring hiervan, kunnen wij aan de slag. Opstarten kan meestal op zeer korte termijn.
We geven je graag verdere toelichting bij onze manier van werken in een vrijblijvend gesprek.